page counter
logolink
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje

Návštěva strojírenského veletrhu v Brně.

fotografie ke článku - DSCN1096.JPG fotografie ke článku - DSCN1082.JPG fotografie ke článku - DSCN1078.JPG fotografie ke článku - DSCN1076.JPG fotografie ke článku - DSCN1065.JPG

V termínu 2. – 3. 10.2018 se 11 účastníků, ředitelů škol, odborných učitelů a pracovníků Krajského úřadu účastnilo návštěvy strojírenského veletrhu v Brně.

Účastníci navštívili cíleně stánky podniků, které mají vztah ke školám, například:

REXIM spol. s r.o.      Obráběcí stroje XYZ Machine Tools, nástroje, vysokootáčková vřetena, řezné a tvářecí oleje, emulze, MQL systémy, elektro a pneu montážní nářadí.

TRENS  SK, a.s.         Výrobce univerzálních hrotových soustruhů, CNC soustruhů, soustružnických center. Kooperační partner

CNC Invest s.r.o.        Obchodně-servisní firma zajišťující dovoz měřicí techniky, obráběcích a brousících strojů CNC včetně instalace, školení a servisu. Zastupuje: HARDINGE Group USA, YASDA Japan, SNK Japan, NIIGATA Japan, ROMI SA Brazílie, CITIZEN Machinery Japan, TONGTAI Tajvan, AMADA Japan, MICROTEST AG Švýcarsko.z

FESTO, s.r.o.  Pneumatické a elektrické pohony, řídicí systémy, odborné vzdělávání a komplexní řešení pro procesní a průmyslovou automatizaci. Programy FESTO DIDACTIC

Universal Robots A/S   Produktové portfolio Universal Robots zahrnuje kolaborativní robotická ramena UR3, UR5 a UR10. Od vstupu prvního robota UR na trh v prosinci 2008 dosahuje společnost výrazného růstu a její robotická ramena se dnes prodávají ve více než 50 zemích po celém světě. Průměrná doba návratnosti nákladů na pořízení robotů UR je nejrychlejší v odvětví a činí pouhých 195 dní. Společnost má sídlo v dánském Odense, kde se odehrává i veškerý vývoj a produkce.

SIEMENS       "Řídicí systémy SINUMERIK

SINUMERIK CNC řídící systémy nabízejí ideální řešení pro každou koncepci stroje - od nejjednodušších CNC strojů až po modulární koncepce strojů splňující nejnáročnější požadavky. V portfoliu společnosti Siemens jsou v současné době tři řady řídicích systémů: Sinumerik 808D, 828D a 840D sl. Výukové systémy pro programování."

ABB   

Eplan   navazuje dobře i na SIEMENS a ABB.

 

Poté následovala individuální prohlídka veletrhu.

 

Ve večerních hodinách proběhl workshop o odborném školství, který pokračoval neformální debatou o školských problémech.

Z celého dne vzešly tyto závěry:

  • Nepodkročitelná hranice u maturit – ohrožení odborných škol, návrh na zavedení pouze u gymnázií
  • Problematika stejné maturity pro všechny typy škol – nesrovnatelné podmínky, počty hodin atd.  Zamyšlení čemu vlastně slouží maturita vzhledem k procentu v populačním ročníku, diskuse o pojetí mistrovské zkoušky
  • Neustále stoupající byrokracie – především z Kraje a v rámci evropských fondů
  • Obava z reformy financování
  • Nedostatek učitelů, mistrů a dalších pracovníků a jejich ohodnocení, diskuse o přílišné přísnosti zákona o pedagogických pracovnících
  • Nedostatek odborného školení učitelů a mistrů včetně podpory – například z fondů, například školení o nových technologiích přímo ve firmách. Raději tato školení, než školení DVPP podle šablon a podobně
  • Klesající počty hodin odborných předmětů a praxe. Každé povinné navýšení hodin jde na úkor odbornosti, diskuse o RVP všeobecně vzdělávacích předmětů – odtržení od reality
  • Snižující se úroveň žáků, souvisící se studiem většiny žáků na gymnáziích a SOŠ…
  • Problematika inkluze a posudků z poradny – nekvalitní posudky - nezkoušet, nestresovat…
  • Špatná oborová struktura škol, diskuse, zda nové financování toto změní – spíše ne. Problematika odvahy zřizovatelů měnit oborovou strukturu, nadbytek gymnázií a SOŠ, kritériem by měla být kvalita škol
  • Problematická obnova strojního vybavení a vybavení PC, nedostatek finančních prostředků, rychlé morální zastarávání techniky
  • Model přechodu z maturitních oborů do nematuritních a naopak v rámci jedné školy - příklad dobré praxe
  • Model přijetí absolventa nematuritního do maturitního (vyššího ročníku) -  příklad dobré praxe
  • Problematika zvýšené absence žáků - práce s dětmi, rodiči, menší tolerance, nutnost větší role rodičů, nejsou nástroje na špatnou spolupráci rodiny se školou
  • Právně náročný postup vyloučení žáka – dočasného či podmíněného vyloučení

Diskuze a dotazy

Kontaktní formulář







Odpovědi

Skrýt diskuzi a dotazy

Kalendář