page counter
logolink
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje

Zábavná maturita

fotografie ke článku - DSC_3127_2.JPG fotografie ke článku - DSC_3130_2.JPG fotografie ke článku - DSC_3119_2.JPG

 V červnu se uskutečnil již druhý ročník akce 

Zábavná matematika, čeština, angličtina aneb nebojme se maturity

Místa konání:

1.  Gymnázium  Dr. J. Pekaře, Mladá Boleslav 

  • 5. 6. 2018 7,55 – 9,35 hodin (ANJ)

2. SOŠ a SOU Kladno, nám. Dr. Beneše  

  •   4. 6. 2018 11,35 – 12,20 hodin (ANJ), 12:50 – 13,35 hodin (MAT)
  •   7. 6. 2018 11,35 – 12,20 hodin (ANJ); 13,40 – 14,25 hodin (ČJL)
  •   13. 6. 2018 12,50 – 13,25 hodin (ČJL)
  •   14. 6. 2018 11,35 – 12,20 hodin (ANJ); 12,50 – 1325 hodin (ČJL)
  •   15. 6. 2018 11,35 – 12,20 hodin (ČJL); 12,50 – 13,25 hodin (ANJ)         

 3. Gymnázium Hostivice      

  • 6. 6. 2018 9,45 – 11,30 hodin (ČJL)

 4. Gymnázium Kladno, nám.  Dr. Beneše            

  • 14. 6. 2018      10,50 – 12,30 hodin (ANJ)    

Pro koho: Pro žáky pořádajících škol, ale i pro žáky a učitele sousedních škol.

O co jde: Ukázkové hodiny matematiky, češtiny a angličtiny jako příprava na písemné testy.

Kapacita: 30 – 60 žáků

Lektor: Jeden až dva vyučující, kteří povedou hodiny zábavnou formou s použitím aktivizačních metod.

Cíl: Každý učitel nesčetněkrát slyšel otázku: A k čemu mi to bude? Proč se to vlastně učíme? Během této akce chceme žákům ukázat, že i matematika, čeština a angličtina může být zábavná a není důvod se jí bát. Předvedeme zajímavé metody a netradiční úlohy, které mohou přispět ke snadnějším odpovědím nejen na tyto otázky.

Názory od účastníků:

Gymnázium J. Pekaře, Mladá Boleslav, Mgr. Libuše Mikulecká. _Český jazyk. Cílem projektu bylo propojit typické příklady z didaktických testů z češtiny v jeden celek a to zábavnou formou. Studenti obdrželi na začátku hrací kartu, kterou měli za úkol postupně doplnit a detektivním postupem zjistit cílové jméno autora. Mezitím si procvičili hledání pravopisných chyb, přiřazování známých děl a autorů a jejich chronologické zařazení. Po zjištění jména autora následovalo pátrání po jeho stylu a dílech, studenti si například vyzkoušeli řazení textů podle smyslu  a to formou skupinové práce a volného pohybu ve třídě. Na závěr této aktivizační dvouhodinovky si zahráli literární domino tvořené z uměleckých směrů a autorů. Budoucí maturanti odcházeli nejenom s úsměvem na rtech a s dobých pocitem, ale i s veselým obrázkem za odměnu.  

Gymnázium Kladno _ Angličtina. Hodiná má svoji obsahovou náplň, jejím klíčovým cílem je však motivovat studenty k dalšímu studiu a aktivnější participaci na vlastním vyučovacím procesu v běžné školní hodině. Výklad se neustále prolíná s více či méně kontrolovanou diskusí, učitel je většinu času moderátorem komunikační situace; moderní, žákům vlastní moderní „technologické“ prvky se organicky prolínají s tradičními materiály, snažíme se žáky upozornit na relevanci jazykového učiva vzhledem k běžné jazykové praxi a jejich dalšímu studiu či profesnímu růstu. Struktura hodiny pak žákům poskytuje jak bezprostřední (porozumění video ukázkám, úspěšnost v soutěži), tak zprostředkovanou (hodnocení písemného zadání). V neposlední řadě hodina zdůrazňuje skutečnost, že v globálním světě dneška aktivní znalost angličtiny přestává být cílem, stává se prostředkem k dosažení cílů; hodina se obsahově neustále snaží propojit jazykové učivo se znalostmi z jiných předmětů.

 

 

Informace o loňském ročníku akce jsou zde

 

 

Štítky: školy |

Diskuze a dotazy

Kontaktní formulář







Odpovědi

Skrýt diskuzi a dotazy

Kalendář